Unilever logo
TemizSözlük logo
Dekorasyon ve Temizlik İpuçları için Hemen Kaydolun

Hamilelikte Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Hamilelikte dikkat edilmesi gerekenler ideal ve sağlıklı bir yaşamın anahtarı. Hamileler ve hamile adayları için uygulanması gereken pratikleri ve hamileyken kendinizi nasıl şımartabileceğinizi listeledik.

Güncellenmiş Eda Kaboglu tarafından yazıldı

Hamilelikte dikkat edilecekler
Reklam
Sign Up Banner

İdeal olarak, hamilelikte dikkat edilmesi gerekenler aslında sağlıklı bir yaşamın anahtarı ve her zaman uygulanması gereken pratiklerdir. Doğum için hazırlık, hamile kalmadan önce başlar. Bebeğinizin sağlıklı olması için uygulayacağınız adımlar, öncelikle kendi sağlığınızı korumakla başlar. Bu sayede, siz ve bebeğiniz sağlıklı olduğunda, doğum yöntemi konusunda daha fazla seçeneğiniz olur. Tebrikler! Ödüllendirici bir yolculuğa çıktınız; ancak bu yola biraz sıkı çalışma ve dengeli bir yaşam eşliğinde devam edeceksiniz. Kararsızlık veya endişe duyguları da zaman zaman bu mutluluğunuza eşlik edebilir. Hepsinin normal olduğunu ve bu durumu birçok hamileyle paylaştığınızı bilmek sizi rahatlatacaktır.

Bebeğe hazırlanmak ve mümkün olduğunca sağlıklı kalmak için önünüzdeki dokuz ay içinde düşünmeniz gereken çok şey var. Bunu kolaylaştırmak için hamilelikte ilk 3 ay dikkat edilmesi gerekenler, hamilelikte ilk 3 ay yapılmaması gerekenler ve hamileliğin son aylarında dikkat edilmesi gerekenler listemizi inceleyebilirsiniz.

İhtiyacın olacak:

  • Pilates topu
  • Su
  • Vitamin ve faydalı takviyeler
  • Antialerjik deterjan

Reklam

MPU Sign Up Banner

Hamilelikte Dikkat Edilmesi Gerekenler

  1. Hamileliğin ilk ayları ve sonrasında bol bol uyuyun.

    Değişen hormon seviyeleri, beklenti ve kaygı, hamileliğiniz boyunca uykuyu zorlaştırabilir. Hamilelik, özellikle son üç aylık dönemde biraz daha zorlayıcı olabilir. Bu nedenle öncesinde uyumaya ihtiyacınız olacaktır. Yorgun hissediyorsanız, gün içerisinde mümkün olduğunda şekerlemeler planlayın. Uyku saatlerinizi ayarlayın ve bunlara bağlı kalın. Her gece 7-9 saat uyumayı hedefleyin. Yorgunluk, vücudunuzun daha fazla dinlenmeye ihtiyacı olduğunun bir işaretidir. Bu yüzden, kendinize ihtiyacınız olan dinlenme için zaman tanıyın.

  2. Hamileyken spor yapılır mı sorusuna düzenli egzersizle cevap verin.

    Hamile kadınların hamileliklerinde hareket etmekten kaçındıkları günler geride kaldı. Artık egzersizin anne ve bebeğe iyi geldiğini biliyoruz. Aslında, düzenli egzersiz hamilelik sırasında ortaya çıkan birçok sorunla mücadele etmenize yardımcı olabilir. Örneğin spor yapmak, insomnia, kas ağrısı, aşırı kilo alımı, sık ruh hali değişimi gibi sorunları önlemek ya da etkilerini azaltmak için birebirdir. Hamile kalmadan önce düzenli olarak egzersiz yaptıysanız, devam edin. Özellikle ikinci ve üçüncü üç aylık dönemlerinize girerken, rutininizde yapmanız gereken ayarlamalar hakkında doktorunuzla konuşun. Bebek beklediğinizi öğrenmeden önce düzenli egzersiz yapmadıysanız, doktorunuza gününüze bir fitness rutini eklemesini isteyin. Siz ve büyüyen bebeğiniz için önerilen güvenli ve rahat bir programı uygulamaktan çekinmeyin.

  3. Gebeliğin ilk haftası itibarıyla dengeli beslenin ve multivitamin alın.

    Her öğün ve atıştırmalıkta protein, kepekli tahıllar, günde beş veya daha fazla porsiyon meyve ve sebze, yüksek kalsiyumlu gıdalar ve doğum öncesi vitaminler, dengeli beslenme planı için olmazsa olmaz adımlardır. Vitaminler ve mineraller açısından zengin, dengeli bir diyet ile beslenmek, bebeğinizi ve kendinizi desteklemek için ihtiyaç duyduğunuz tüm sağlıklı besinleri almanın en iyi yoludur. Ancak sağlıklı bir diyet tek başına hamilelik için yeterli olmayabilir. Doğum öncesi vitaminleri, anne adaylarının daha yüksek dozlarda ihtiyaç duyduğu, daha yüksek seviyelerde belirli besinleri içerir. Örneğin, folik asit, kalsiyum ve demir gibi vitaminler fetüsün gelişimini destekler ve doğum kusurlarını önlemeye yardımcı olur. Doktorunuz sizin için en iyi olan multivitaminleri bulmanıza yardımcı olabilir. Bir multivitamin genellikle DHA, EPA veya her ikisini içerir. Bunlar bebeğinizin doğru beyin gelişimi için önemli olan omega-3 yağlarıdır.

  4. Hamilelikte dikkat edilmesi gerekenler listenizde her zaman su olsun.

    Hamilelik sırasında her gün 8 ila 12 bardak su içmelisiniz. Suyun birçok faydası vardır. Öncelikle sindirimi destekler ve fetüsün etrafındaki amniyotik sıvının oluşmasına yardımcı olur. Su ayrıca besinlerin vücutta dolaşımına yardımcı olur ve atıkların vücuttan atılmasını sağlar. Su, vücudunuzun temel besinleri emmesini sağlar ve vitaminleri, mineralleri ve hormonları kan hücrelerine taşır. Su içmek ayrıca vücudunuzda oluşabilecek çatlakları önler ve hatta fetal böbrek fonksiyonuna yardımcı olur.

  5. Hamileliğin ilk haftaları da olsa stresi yönetmeye çalışın.

    Hamileyken, olası her duygudan (merhaba, hormonlar!) geçiş yapabileceğiniz günler vardır. Birçok anne adayının hamilelikleri boyunca deneyimleme eğiliminde olduğu en yaygın duygulardan biri strestir. Yaşadıklarınız bebeğinizle ilgili stres, vücudunuzla ilgili stres, bebeğin gelişine hazırlanmanın stresi, yaşamdaki değişikliklerle ilgili stres olabilir. Bu duyguları yaşamak normal olsa da hamileliğiniz sırasında uzun süreli veya şiddetli stres dönemleri sizin ve bebeğinizin sağlığı için iyi değildir. Yüksek düzeyde sürekli strese maruz kalmak, hamilelikte yaşanan, ağrı ve uyku sorunları gibi zorlukları daha da kötüleştirebilir. Stresi yönetmenin yollarını bulmak her anne adayı için önemlidir. Dengeli beslenmek, stresi doğru yönetmenin en önemli adımlarından biridir. Bunun dışında meditasyon ve nefes egzersizleri yapabilir, vücudunuzun endorfin salgılaması için fiziksel egzersiz yapabilir, uyku ve dinlenme zamanlarınıza öncelik verebilirsiniz.

  6. Hamileliğiniz boyunca hijyene önem verin.

    Hamilelik döneminde kadınlar özellikle kişisel hijyene dikkat etmelidir. Hormonal değişiklikler, hamile kadınların önceki hallerine göre daha fazla terlemesine ve daha fazla vajinal akıntı yaşamasına neden olur. Ayrıca, ortamdaki mikroplar tarafından enfeksiyona karşı daha savunmasız olabilirler. Vücudu temiz tutmak enfeksiyonu önlemeye yardımcı olur. Ancak, kişisel hijyeninizi sağlarken hamileliğin olası cilt sorunlarını göz önünde bulundurmalısınız. Bu nedenle hassas ve alerjik ciltler için üretilen ve dermatolojik olarak test edilen deterjan ve kozmetik ürünler kullanmalısınız. İçeriğinde doğal aloe vera özlerinin hassas dokunuşu bulunan Omo Bio Sensitive Hipoalerjenik Deterjan, klor, fosfat, paraben ve boya içermeyen formülüyle hamileler için oldukça uygun bir üründür. Bitkisel bazlı leke çıkarıcılar içeren Omo Bio Sensitive, kısa programlarda bile üstün leke çıkarma gücü sayesinde hem beyaz hem de renkli çamaşırlarınızı temizler. Ayrıca, %100 geri dönüştürülebilen ambalajı ve ekolojik yapısıyla cildiniz kadar çevreye de duyarlıdır. Böylelikle temizliğinizi yaparken bebeğinize sadece karnınızdayken değil, dünyaya geldiğinde de temiz bir çevre sunabilirsiniz.

Genel önerilerimizi incelediyseniz ve gebelik dönemlerine özel neler yapılabilir merak ediyorsanız yazımızı okumaya devam edin!

Hamilelikte İlk 3 Ay Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Aylara Göre Rehber

Gebeliğin dönemleri üç gruba ayrılır: 1 – 13 haftalar arası 1. trimester, 14 – 26 haftalar arası 2. trimester ve 27 – 41 haftalar arası 3. trimester olarak kabul edilir. Aslında hamilelikte ilk 3 ay dikkat edilmesi gerekenler ile hamileliğin son aylarında dikkat edilmesi gerekenler, aynı prensibi takip eder. Yukarıda sıraladığımız genel kuralları uygulayarak tüm dönemleri kolaylıkla atlatabilirsiniz.

  1. İlk aylar: Birinci gebelik dönemi

    Hamilelikte ilk 3 ay yapılmaması gerekenler, birçok doğru bilinen yanlışı içerir. Bu nedenle doktorunuzdan ve güvenilir kaynaklardan bilgi edinmek önemlidir. Bu dönem, hamileliğin yan etkilerini en çok hissedeceğiniz aşamadır. Hamileliğinizin 1. gebelik döneminde vücudunuza ve kendinize dinlenmek ve rahatlamak için bolca zaman verin. İşe, hamilelikte ilk ay dikkat edilmesi gerekenler başta olmak üzere bir hamilelik planı oluşturarak başlayın. Gebeliğin ilk haftası yapılması gerekenleri aradan çıkarın. Henüz almadıysanız, doğum öncesi gerekli vitaminleri almaya başlayın. Eşinizle, herhangi bir genetik ve kromozomal bozukluk dahil olmak üzere bir aile sağlığı geçmişi oluşturun. Sigarayı bırakın ve sağlıklı bir diyet ve yaşam tarzına odaklanın.

  2. Bir sonraki üç aylık dönem: İkinci gebelik dönemi.

    Artık 2. hamilelik döneminde, hamileliğinizin ilk aylara göre daha sakin geçeceği bir üç aya giriş yapacaksınız. 2. gebelik dönemi, daha fazla enerjiniz olduğunu hissettiğiniz ve yeni biçim alan vücudunuzda daha rahat hissedeceğiniz bir dönemdir. Diyetinizin demir açısından zengin olduğundan ve bol miktarda C Vitamini aldığınızdan emin olun. Ayrıca bir bebek bakımı ve doğum sınıfına kaydolabilirsiniz. Bu sınıflar özellikle doğum öncesi hazırlıkları, doğum sırasında yapılacakları, doğumdan sonra bebek ve lohusalık gibi konuları anlamanız için oldukça faydalıdır. Aynı zamanda diğer annelerle bağ kurma ve doğum sonrası bebeğiniz için küçük bir oyun grubu hazırlama fırsatı yakalayabilirsiniz! Aynı şeyi yaşayan başkalarıyla anne olmanın heyecanını paylaşmak her zaman harikadır. Son olarak göbeğiniz büyürken kaşıntılı, kuru bir cildi önlemek için karnınızı, kalçalarınızı ve uyluklarınızı günlük olarak nemlendirin.

  3. Son 3 ay: Üçüncü dönem gebelik.

    Hamileliğin 3. ve son dönemi, bu heyecanlı yolculuktaki son dönemeçtir. Keyifle bebeğinizle tanışacağınız anı beklemek ve hamileliğin bu son döneminin tadını çıkarmak, harika anılar biriktirmenizi sağlayacaktır. Artık hamileliğin son aylarında dikkat edilmesi gerekenler gibi konular, yerini bebek odasının dekorasyonu için eğlenceli kararlar almaya bırakmalıdır. Tabii ki rahat bir doğum için doğum hazırlıkları yapmak önemlidir. Vücudunuzu doğuma hazırlamaya yardımcı olmak için pilates topunda zıplayabilir ya da squat yapabilirsiniz. Doğum planınızı doktorunuz, ebeniz veya ilgili diğer kişilerle birlikte gözden geçirmeniz de yararlı olacaktır. Son olarak doğumu tetiklemek ya da erken doğumu başlatmamak için önlemler almalısınız. Aşırı stres erken doğumu tetikleyebileceğinden, stresli durumlardan kaçınmak çok önemlidir. Doğumu tetiklemek için nefes egzersizleri, yürüyüşler ve önerilen diğer yöntemleri deneyebilirsiniz.

Anket

Mutfak ve banyo yüzeylerinizi temizledikten sonra temiz ve dezenfekte olduğunu nasıl anlıyorsunuz ?

0 Oy Kullanıldı

Tüm acı, tatlı ve heyecanlı adımları inceledikten sonra hamilelik için öğrenmeniz gereken birçok önemli bilgi olduğunu fark etmişsinizdir. Tüm aşamaları yaşarken, eşinizle fiziksel ve duygusal olarak ne hissettiğiniz hakkında konuşmak gerçekten önemlidir. Onu sürecin bir parçası haline getirin, böylece neler yaşadığınızı anlayabilir ve takdir edebilir. Gebeyken ruh hali değişimlerinden geçmek normaldir ve eşinizin bunun farkında olmasına izin vermek önemlidir. Bunun dışında hamilelik esnasında yapılması gerekenler hakkında daha fazla bilgi edinmek için hamilelikte beslenme nasıl olmalı yazımıza göz atabilirsiniz. Sağlıklı bir saça sahip olmak ve cildi koruyarak hamileliğinizi geçirmek için hamilelikte cilt ve saç bakımı yazımızı ziyaret edebilirsiniz. Eğer evde kedi veya köpeğiniz varsa hamilelikte kedi veya köpek nasıl beslenir yazımıza tıklamanız yeterli!

Hamilelikte Dikkat Edilmesi Gerekenler: Sıkça Sorulan Sorular

Hamileyken Spor Yapılır mı?

Sağlıklıysanız ve hamileliğiniz normalse, düzenli fiziksel aktiviteye devam etmek veya başlamak güvenlidir. Fiziksel aktivite, düşük, doğum komplikasyonları veya erken doğum riskini artırmaz. Aksine, hamilelik sırasında düzenli egzersiz, duruşunuzu iyileştirebilir ve sırt ağrısı ve yorgunluk gibi bazı yaygın rahatsızlıkları azaltabilir. Fiziksel aktivitenin gestasyonel diyabeti (hamilelik sırasında gelişen diyabet) önleyebileceğine, stresi azaltabileceğine ve doğum ve doğum için daha fazla dayanıklılık oluşturabileceğine dair kanıtlar vardır.

Hamilelikte Koşmak Zararlı mı?

Doktorlar, hamilelikten önce düzenli olarak koşan kadınların hamileyken de devam edebileceğini söylüyor. Bununla birlikte, hamilelik sırasında egzersiz yapmayı güvensiz kılan bazı koşullar vardır. Bunlara kanama, preeklampsi, şiddetli anemi, bazı kalp ve akciğer hastalığı türleri ve plasenta sorunları dahildir. Bunları yaşamıyorsanız ve doktorunuz aksini belirtmemişse hamileliğiniz süresince koşabilirsiniz. Yine de emin değilseniz, bir koşu rutini oluşturmadan önce mutlaka hekiminize danışın.

Hamile Yogası Ne Sıklıkla Yapılmalı?

Çoğu yoga uzmanı, yoganın günlük olarak uygulanması gerektiğine inanır. Ancak gerçekte, haftada bir veya iki kez bir yoga dersine gitmek için yeterli zamanınız olabilir. Tempolu yürüyüş veya yüzme gibi düzenli aerobik egzersizleri yapmaya çalışın. Günde yaklaşık 30 dakika, orta düzeyde aktivite çoğu anne adayı için iyidir. Vücudunuzu dinleyin ve kendinizi çok fazla zorladığınızı düşünüyorsanız, planınızı vücudunuza göre düzenleyin.

Aslen yayınlandı